НАСА е с една стъпка по-близо до приключване на мисията си да “докосне” Слънцето. Последната седмица тя обяви, че мисията Слънчева Сонда Плюс е преминала през одобрение и така остава програмата за 2018 година.

Мисията ще започне с изстрелване на космически кораб, който ще направи 24 обиколки на слънцето. След това, и след като прелети 7 пъти покрай Венера за да се приближи по-близо  и по-близо, корабът ще се “гмурне” в короната на Слънцето или външната му атмосфера.

Трите най-близки орбити ще бъдат под 6.4 милиона километра от повърхността на Слънцето – това е седем пъти по-близо отколкото който и да е космически кораб, приближавал се до Слънцето.

В такава близост до слънцето корабът ще бъде изложен на 500 пъти повече слънчева активност в сравнение на кораб в орбита около Земята.

Според НАСА корабът ще събере данни за слънчевата активност, които ще помогнат на учените да прогнозират по-добре големи космическо-метеорологични събития, които засягат живота на Земята, като например слънчевите изригвания. Тези изригвания, които представляват изригвания на високо енергийна радиация от Слънцето, могат да повредят сателитети и електрическите мрежи на Земята.