Слънцето е такава част от живота ни, че често дори не се замисляме колко важен елемент е от живота на Земята. А какво би станало, ако то внезапно изчезне?

Не, светът няма да се разруши на мига. Вместо за секунди, той ще умре бавно – в рамките на седмици, дори години, пише "Обекти". Рано или късно студът ще ни довърши, но екстремофилите, които живеят в различни екстремни условия, ще продължат да съществуват милиарди години занапред.

Когато Слънцето изчезне, ние няма да разберем на мига. Необходими са 8 минути и 20 секунди на светлината от нашата звезда да достигне до планетата ни. Съответно – ще настъпи пълен мрак чак 8 мин. и 20 секунди по-късно. Гравитационното влияние, което Слънцето оказва върху Земята, също ще изчезне чак след 8 мин. и 20 сек.

Фотосинтезата ще спре на мига и това е може би най-големият проблем, пред който ще се изправим при подобна ситуация. 99,9 процента от естествената продуктивност на Земята е именно вследствие на фотосинтезата. Без Слънцето растенията няма да могат да поглъщат въглероден диоксид и да отделят кислород.

Дори и без фотосинтеза обаче, ще ни бъдат необходими хиляди години да изчерпим резервите на планетата. 7-те млрд. души на Земята вдишват по 6 000 000 000 000 кг кислород, докато атмосферата ни съдържа впечатляващите 1 000 000 000 000 000 000 кг.

Вижте това подробно видео направено от Vsauce по темата.