И най-далечният обект в Слънчевата система е...

26 февруари 2019 г., 18:01
398

FarOut, чието официалното име 2018 VG18, е толкова далече и се движи толкова бавно, че ще ни бъдат необходими години само за да бъде определена орбитата му. На това разстояние е възможно да обикаля веднъж Слънцето за повече от 1000 години. Илюстрация: Dotted Yeti / Shutterstock

Международен екип от астрономи обяви, че през декември миналата година са забелязали малък и кръгъл розов обект, намиращ се в орбитата на Слънцето на 120 астрономически единици (1 АЕ е равна на разстоянието от Земята до Слънцето). Той бе кръстен FarOut и бе нарочен за най-далечния обект в Слънчевата система, откриван досега. Днес обаче имаме нов рекордьор.

Запознайте се с FarFarOut. Обект, намиращ се на 140 астрономически едници. Подобно на FarOut и той е забелязан от д-р Скот Шепърд от института "Карнеги", докато търсел доказателства за прословутата "планета Х", за която се предполага, че съществува отвъд Плутон.

"Далечни обекти от този тип са като диря от трохички хляб, които ни отвеждат към Планета Х", коментира Шепърд. - Колкото повече намираме от тях, толкова по-добре можем да разберем външната Слънчева система и хипотетичната планета, която смятаме, че оформя техните орбити - откритие, което ще ни накара да преосмислим познанията си за зараждането на Слънчевата система."

Засега знаем съвсем малко за FarFarOut. Орбитата му е неизвестна. Не е ясно също така дали може да избегне огромното гравитационно привличане на четирите газови гиганта. Екипът обаче планира да изучи подробно мистериозния обект.

Откритието е публикувано в Science.