Разбира се, дори и днес учените съвсем не са наясно какво точно представляват тъмната материя и тъмната енергия. Но нов математически модел показва, че ако всичко стои така, както сочат уравненията, тъмната материя влиза в някои наистина изненадващи взаимодействия. Така например, според един от моделите, дълбоко в дифузната космическа мъгла от газ и прах, която съпровожда най-малките галактики, тъмната материя следва да се групира в студени обекти, които учените наричат “Звезди на Бозе”.

Моделът е бил изчислен от екип от руски физици, които са изследвали възможните начини, по които тъмната материя може да се агрегира. Нека да си припомним, че тъмната енергия и тъмната материя не са извадени от фантастичните романи, а са съвсем легитимни физически обекти, постулирани, за да се обяснят доказани факти от физическия свят. Около 80% от цялата маса във Вселената е нещо, което астрофизиците принципно не могат да измерят или наблюдават. Каквото и да е, то не взаимодейства в обикновената материя и енергия по стандартния начин, като например да обменя фотони посредством електромагнитно поле. Именно тази гигантска невидима маса е получила името си “тъмна” материя и енергия.