Ето как изглежда цялата Вселена на едно-единствено изображение

17 юни 2017 г., 09:33
14095

Автор: Пабло Карлос / Unmismoobjetivo - Own work, CC BY-SA 3.0, Link

Вселената е толкова обширна, че е почти невъзможно да си представим как би изглеждала, сбита на едно място. Музикантът Пабло Карлос Будаси обаче успява да направи точно това, комбинирайки логаритмични карти от Пристънския университет, както и снимки на NASA. Той създава поразителното изображение по-горе, което показва видимата Вселена на един-единствен диск.

Нашето Слънце и Слънчевата система се намират в центъра на изображението. Външният пръстен е Млечният път, следван от съзвездието Персей, близки галактики като Андромеда и т.н. Накрая стигаме до останки от Големия взрив и пръстен от плазма, генериран именно от него.

Чрез логаритмите можем да осмислим огромни числа, а в конкретния случай – огромни дистанции. Вместо да показва всички части от Вселената на една линейна скала, всяко парченце от кръга представлява част от Вселената, която е няколко пъти по-голямо от предходното. Именно по този начин Будаси успява да помести цялата видима Вселена в един кръг.

Идеята за изображението се ражда, след като една година Пабло решава да направи хексафлексагони за своя син. Ако не сте виждали подобно нещо в действие, кликнете тук, за да се възхитите.

Вижте я в пълен размер!