Използвайки софтуерен пакет, разработен от Института за космически изследвания „Годард” на НАСА, научният екип определи комбинация от фактори, които водят до условия, благоприятни за биологична активност на планетата.

Изненадващи нови изследвания, проведени от учени от Чикагския университет, разкриха, че съществуват екзопланети, които биха могли да бъдат дори по-подходящи за живот от нашия собствен свят, според Science Alert. Целта на учените е била "идентифициране на океаните на екзопланетите, които имат най-голям капацитет да бъдат дом на активен живот", обясни ръководителят на изследването Стефани Олсън. „Животът в океаните на Земята зависи от възходящия поток, който връща хранителни вещества от тъмните дълбочини на океана до слънчевите му части, където живее фотосинтетичният живот. По-голямото увеличаване означава по-голямо количество хранителни вещества, което означава повече биологична активност, условия, които трябва да търсим на екзопланети“, каза тя.

Както списание Astronomy посочва, предишните проучвания за потенциална обитаемост на екзопланети "до голяма степен пренебрегват" ролята на океаните в глобалното регулиране на климата и транспортирането на топлина, докато Олсен и нейните колеги "се фокусират върху тази ниша", сравнявайки различни комбинации от климат и океан.