Не се случва всеки ден астероид, дошъл извън пределите на Слънчевата система, да премине пред входната врата. Всъщност, досега подобен феномен е бил наблюдаван от учените само веднъж, когато астероидът Умуамуа бе забелязан през Октомври. А сега екип от астрономи и инженери искат да използват възможността да изучат гостенина, като за целта възнамеряват да изпратят ракета след него. Проектът се нарича Лира.

Идеята може да звучи напълно фантастично, но според учените вероятно си струва усилията. Астероидът е абсолютно уникален в сравнение с всичко, за което знаем, че е прелитало около нас от този клас обекти. Има формата на пура и е десет пъти по-дълъг, отколкото е широк – подобна форма никога не е била наблюдавана в Слънчевата система. Скалист е, и вероятно богат на метали. Отделно, носи отпечатъка на вековна космическа радиация. Умуамуа идва от посоката на звездата Вега в съзвездието Лира и се движи с умопомрачителната скорост от 95 000 км/ч. Вероятно астероидът е пропуснал Вега и се е носил в открития космос в продължение на милиони години.