Винаги сме знаели, че подходящото облекло може да промени дори начина, по който мислим. Ново проучване защитава това твърдение, съобщава „Дойче веле“.

Изглежда да носиш костюм е нещо, което те прави по-успешен. А сега и науката го доказва.

Накратко всичко се свежда до „абстрактно“ мислене срещу „реално“ мислене. И двете са важни, но абстрактното мислене е по-трудното. Докато „реалното“ мислене поглежда един химикал и вижда пластмасова тубичка и течно мастило, абстрактното мислене вижда всичко това, но и повече.

Вижда още романите, скиците, чертежите на мостове и сгради, идеите, които един химикал може да създаде!

Изследователи в Колумбийския университет в Ню Йорк са открили реални доказателства, които доказват, че „официалното облекло подсилва абстрактното когнитивно развитие“.

След редица тестове учените проверили когнитивните способности на студентите. На случаен принцип им възложили да носят или ежедневно облекло, или облекло, подходящо за интервю за работа.

Оказало се, че официалното облекло е победило ежедневното! И то неведнъж. А всеки път.

Вероятно това има нещо общо с факта, че носенето на костюм те кара повече да се замислиш върху ролята, която имаш в живота. Ставаш по-фокусиран върху нещата, които правиш. И това ти помага да видиш по-голямата картина на нещата.

Да облечеш костюм няма да превърне глупака в Айнщайн. Но може да ви помогне да започнете да мислите като лидери.