„Кръвта ти е сладка!“ - това обикновено чуват хората, които най-често стават жертва на комарите.
Нито едно пътуване извън града не е радост за тях, защото се прибират нахапани от коварните насекоми от главата до петите.
По някаква причина комарите заобикалят другите.
Каква е причината за тази избирателност и какво събужда апетита на комарите, обясниха биолози от университета Джон Хопкинс.

Учените установиха, че комарите се привличат не толкова от кръвната група на човека, колкото от определени миризми.
По-специално те полудяват по миризмата на гранясало масло, добре отлежало сирене и... повръщано.
Те буквално подлудяват и се настървяват, когато усетят тези доста съмнителни миризми.

“Всеки човек носи върху кожата си най-малко 300 химикала - те се излъчват във въздуха, буквално го следват кто с „ароматна“ следа“, обяснява Конър Макмениман, ръководител на проучването.

За да изследват пристрастяването на комарите, биолозите направили експеримент с комари в Замбия. Те инсталирали мрежеста клетка пълна с насекомите. Свързали я със специални тръби към палатки, в които живеели участниците в експеримента.
Така станало ясно, че комарите изобщо не се интересуват от чистия въздух.
Когато миризмата от доброволците започнала да навлиза в тръбите, те се ободрили. И стървно нападали едни и същи хора.

Учените изследвали най-предпочитаните жертви и установили, че те имат най-високи нива на силно миришещи естествени съединения, наречени карбоксилни киселини.
Бактерии по кожата на тези хора ги произвеждат естествено, като разграждат потта им.
Комарите се привличат като с магнит от миризмата на мастни киселини - повръщано, гранясало масло, изовалерианов мириз - на сирене.

Новите родители