Защо само един от десет души е левичар? Доказателствата насочват към хипотезата за някакво генетично влияние, защото процентът на левичари е разпределен горе-долу еднакво по целия свят.

Асиметриите в тялото могат да се намерят навсякъде по нас, от краката до ушите, очите и дори до структурата на мозъка, обяснява д-р Хана Фрай.

Но защо левичарите и десняците не са родени с равен брой?

Една от хипотезите е, че социалната кооперация, която е продължавала с хиляди години, е дала доминация на десняците. Когато общностите действат заедно и по един начин, като например при еднакво използване на инструментите и пространствата за живот, тогава използването на същата ръка като другите е по-добрия вариант.

Според друга хипотеза причината е в структурата на мозъка, разделен на две полукълба, които контролират различни страни от тялото. Логиката е, че когато лявото полукълбо контролира интезивния език и фините моторни умения, дясната страна на тялото става доминантна.

Според трета хипотеза водещата причина е генетична. Скорошни изследвания показват, че голям брой гени изграят роля в това да определят коя страна от тялото да е доминантна.