Уморявате се от работата на компютър? Правете гимнастика за очите

10 септември 2019 г., 18:32
1473

Shutterstock

Не е тайна за никого, че часовете, прекарани пред компютъра, изморяват очите ни. Нещо повече – зрението ни може сериозно да се влоши.

Ако изпитвате сухота, главоболие или сърбеж, тези простички упражнения, които не отнемат никакво време, могат да ви помогнат.

Упражнение 1: Гледайте в тъмното 

Затворете очи. Покрийте ги с длани и се отпуснете. Погледнете в тъмнината. Задръжте тази позиция за няколко минути. 

Упражнение 2: Движете очите от едната страна на другата 

Погледнете право напред. Погледнете наляво, без да премествате главата си. Съсредоточете се върху това, което виждате. След това погледнете надясно. Отново се фокусирайте върху това, което виждате. Повторете всичко това няколко пъти. 

Упражнение 3: Движете очите нагоре и надолу 

Погледнете нагоре. Фокусирайте се върху това, което виждате. След това погледнете надолу. Няма проблеми да бръчкате челото си или да се мръщите. Повторете всичко това няколко пъти.

Упражнение 4: Движете очите диагонално 

Погледнете право напред. Погледнете надолу и наляво. След това погледнете нагоре и надясно. Съсредоточете се върху това, което виждате. Повторете упражнението 5 пъти, след това погледнете право напред и направете същия цикъл 5 пъти в другата посока. 

Упражнение 5: Движете очи в кръг 

Погледнете наляво и бавно завъртете очите си в кръг по посока на часовниковата стрелка. Направете го 5 пъти и след това 5 пъти в обратната посока. 

Упражнение 6: Близък и далечен фокус 

Фокусирайте очите си върху молив или друг близък обект. Той трябва да е на 20-30 см от очите ви. След това погледнете нещо далечно. Опитайте да го видите в подробности. После погледнете отново молива. Променете фокуса си няколко пъти. 

Упражнение 7: Концентрация 1 

Погледнете право напред. Погледнете в точката между вашите вежди. Фокусирайте се за няколко секунди. След това отново погледнете напред. Променете този фокус 5 пъти. 

Упражнение 8: Концентрация 2 

Погледнете право напред. Погледнете върха на носа си за няколко секунди. След това отново погледнете напред. Променете този фокус 5 пъти. 

Източник: BrightSide

Ключови думи:
Коментари