Силата на зрителния контакт
Дали погледът се възприема като плашещ или агресивен, зависи също от културата.
Източноазиатците по принцип използват по-малко зрителен контакт.
За японците, например, избягването на зрителния контакт е знак за уважение, докато западняците го тълкуват като несигурност и неблагонадеждност.
Зрителният контакт обаче не е монопол на Запада. В арабските страни хората той е повече и по-интензивен, отколкото в западните.
Съдейки по очите
Въпреки културните различия, хората правят най-различни преценки за хората по зрителния контакт.
На запад хората, които гледат в очите се възприемат като по-уверени, с повече лидерски качества, по-агресивни и силни. Тези хора изглеждат по-малко тревожни и по-интелигентни.
Убеждаващ поглед
Заради всички тези характеристики, хората, които гледат в очите, се възприемат като по-убедителни. Редица изследвания показват, че погледът в очите помага, когато молите някой да направи нещо. Например, да участват в маркетингово проучване.