Дали погледът се възприема като плашещ или агресивен, зависи също от културата.

Източноазиатците по принцип използват по-малко зрителен контакт.

За японците, например, избягването на зрителния контакт е знак за уважение, докато западняците го тълкуват като несигурност и неблагонадеждност.

Зрителният контакт обаче не е монопол на Запада. В арабските страни хората той е повече и по-интензивен, отколкото в западните.

Съдейки по очите

Въпреки културните различия, хората правят най-различни преценки за хората по зрителния контакт.

На запад хората, които гледат в очите се възприемат като по-уверени, с повече лидерски качества, по-агресивни и силни. Тези хора изглеждат по-малко тревожни и по-интелигентни.

Убеждаващ поглед

Заради всички тези характеристики, хората, които гледат в очите, се възприемат като по-убедителни. Редица изследвания показват, че погледът в очите помага, когато молите някой да направи нещо. Например, да участват в маркетингово проучване.