Застояването в седнало положение допринася значително за натрупването на мазнини в областта на ханша.

Продължителният натиск върху частите на тялото, върху които седим и лежим, води до натрупване на 50% повече мазнини в тези области, твърдят изследователи от университета в Тел Авив.

Известно е, че заседналият начин на живот и липсата на физически упражнения се отразяват на теглото. Учените сега установяват обаче, че специфични клетки, преадипоцити, намиращи се повече в седалищните части, имат свойството да се превръщат в мастни и произвеждат още повече мазнини при продължителен натиск.

Научният екип изучава особености на мускулната тъкан на хора, парализирани поради нараняване на гръбначния мозък. С течение на времето изследователите забелязват, че мастните клетки „нахлуват“ в големите мускули в тялото.

Това ги подтиква да разберат как механичното натоварване може да насърчи разрастването на мастната тъкан. Учените стимулират въпросните клетки с глюкоза или инсулин, за да ги превърнат в мастни.

След това поставят