Едно от най-големите предизвикателства пред предприемачите и иноваторите в бизнеса често се разглежда като едно от най-големите им предимства. Техните познания за начина, по който работи дадена индустрия, за продуктите и услугите, които са били успешни в миналото и за най-продуктивните модели и канали на комуникация, изглеждат изключително полезни на пръв поглед. Въпреки това, когато говорим за нововъведения, знанията за миналото не се гаранция за бъдещ успех.

Всъщност имаме основания да вярваме, че дълбоките познания за даден продукт или индустрия могат да доведат до късогледство и изоставане от конкуренцията, която се фокусира върху нуждите на новите пазари и се възползва от последните методи и инструменти в индустрията.  

Когато става въпрос за иновация, има три неща, на които трябва да обърнете специално внимание:

1. Правите едно и също нещо отново и отново

Както е казал Алберт Айнщайн: „Лудост: да правиш едно и също нещо отново и отново, и да очакваш различни резултати.” Много иноватори попадат в този капан, като се опитват да създадат нещо ново, следвайки доказани с времето формули, продукти, пазари и бизнес модели. Истината е, че за да направите нещо иновативно, не може да се осланяте на стари познания, инструменти и разбирания за пазарите.

Вижте целия текст на страниците на Мениджър Нюз.