Да помагаме на другите, да споделяме благата си, да бъдем добри – това са ценностите, в които са ни възпитавали още от детската градина. Чудесни ценности, които ни правят по-добри съпрузи, родители, съседи и граждани.

Има едно-единствено изключение от правилото. Когато си предприемач, прекалената доброта към другите подрива репутацията и влияе зле на бизнеса.

Съоснователят на Onboardly Рене Уорън сподели следното разсъждение на въпроса какво й се иска да е знаела като начинаещ предприемач.

„Стойността на вашето време е едно от най-трудните за осъзнаване неща от страна на повечето предприемачи. За да опазите този ресурс, трябва да умеете да казвате „не” и да бъдете конструктивни егоисти.”

„Отне ми години да започна наистина да казвам „не” на молбите, които биха ме откъснали от нещата, които истински се нуждаят от вниманието ми”, казва Уорън. „Времето е най-ценното, с което разполагате. Инвестирайте мъдро в него.”

Защо трябва по-често да казвате „не”?

Не бива да бъдете груби или истински егоцентрични. Според специалиста по ефективно разпределяне на времето Елизабет Грейс Сондърс обаче, ако винаги се опитвате да угодите на другите, ще си докарате много неприятности – капан, в който попадат хиляди заети професионалисти.