Първите художници са били жени, съобщава вестник „Дейли мейл”. Учени установили, че повечето отпечатъци в пещерите с праисторически рисунки са от дамски ръце.

Археологът Дийн Сноу от университета на Пенсилвания започнал изследването си преди 10 години, след като прочел теорията на британския биолог Джон Манинг, според когото пръстите на мъжете и жените са с различна относителна дължина.

Заинтригуван, Дийн Сноу започва да разглежда снимки на пещерни рисунки и открива една на отпечатъците на ръце от пещерата Пеш Мерл в Южна Франция.

Дийн Сноу създава алгоритъм, използвайки данни за ръцете на хората с европейски произход. Анализът му показва, че 74% от отпечатъците на ръце в праисторическите пещери са женски.

Резултатите оспорват възприетата теория, че праисторическите рисунки са дело предимно на мъже, които са искали да увековечат ловните си подвизи или са изпълнявали някакъв магьоснически ритуал. Много от праисторическите рисунки са на бизони, елени, коне и вълнисти мамути.

Откритието означава, че ролята на жените през този период е била много по-голяма, отколкото се мислеше досега. Изкуството е важно в еволюцията на познавателните способности и символичното поведение. То се свързва и с появата на езика.

Най-известните пещерни рисунки с отпечатъци на ръце са от Южна Франция и Северна Испания. Те са на повече от 40 000 години. Такива обаче има и в Австралия, Аржентина, Африка, Борено.

Съществува и друга теория за отпечатъците от ръце в праисторическите пещери. Според еволюционния биолог Р. Дейл Гътри от университета на Аляска във Феърбанкс, те са направени от момчета, които рисуват "това, за което мислят тийнейджърите -
голи жени и големи страшни животни".