Майката изпада в паника, когато види детето си в локва кал. А недай си боже, да рови в мократа пръст, за да прави кюфтета от кал.
Спокойно! Учени доказаха, че игрите с кал са полезни и здравословни.

Те съветват – оставете детето да се наслаждава на играта, а след това го измийте добре. Спазването на стерилна хигиена и прекомерното дезинфектиране не са от полза за децата, обяснява Джак Жилбер, от университета в Чикаго, който е специалист по микробните екосистеми.

Освен известен учен в своята област, той е и баща на 2 деца. След раждането на второто, Жилбер започва по-задълбочено да изучава рисковете от околната среда за здравето на подрастващите и най-вече дали контактът с микроби застрашава здравето им. Така доказва, че бактериите са полезни, пише famili.fr.

След това публикува и книгата „Мръсотията е полезна: как микробите допринасят за развитието на имунната система на вашето дете“.
В нея ученият обяснява, че родителите опитват да гледат децата си в прекалено стерилна и чиста среда и ги изолират от всичко, което преценят, че е мръсно.
Другата им голяма грешка е, че не ги оставят в контакт с животни - било кучета и котки вкъщи или тези от двора на село.

Продължава на страницата на Новите родители.