Не съществуват две еднакви бебета, но женската физиология, която изкарва бебетата на бял свят, се оказва много по-разнообразна и сложна, отколкото смятаха учените досега, твърди ново изследване. Екип от учени е изследвал внимателно стотици скелети на жени от всички региони на света и от отдалечени от нас епохи, като някои от скелетите са на възраст над 2000 години. Данните недвусмислено са показали, че формата на родилния канал е много по богата, отколкото се смяташе досега. “Формата на родилния канал се различава много при различните популации на света”, обяснява Лиа Бети от британския университет Роухямптън.

“Така например стандартният модел на родилния канал в медицината е базиран на канала на европейската жена и всеки канал, различен от него, се смяташе за отклонение от нормата. Но истината е, че другите популации и жените от други епоха са имали съвсем различни канали, които са били практическата норма за този период или регион”, допълва тя. Според учените това е доказателство за ролята на неутралната, случайна еволюция, а не за естествения подбор.