Хората достигнаха до върха на хранителната пирамида не благодарение на физическа мощ, а на нашата забележителна способност да работим в екип. Почти всяко значимо постижение на човечеството се дължи на съвместните усилия на множество хора.

Фактът, че в много ситуации крайният успех зависи от добрата работа в екип обаче не означава, че винаги когато искате да направите нещо трябва да търсите подкрепа от други хора. Ето няколко случая, в които е по-добре да бъдете сами:

При генериране на нови идеи

Може би най-доброто време да работите сами е онова, в което от вас се иска да намерите креативно решение на някакъв наболял проблем. В тези ситуации тенденцията е да се събират групи за брейнсторминг, но много проучвания показват, че бързата размяна на недообмислени идеи между много хора вреди на цялостната креативност на групата.  

Причината за това е доста проста - когато всеки човек в групата каже нещо, това кара всички останали да се замислят за инфорамция, свързана с казаното от него. След като няколко човека споделят своите идеи, мислите на всички в стаята се ограничават до този кратък набор от решения. Важно е хората, от които се иска да бъдат креативни, да бъдат оставяни да работят на спокойствие.

Имайки това предвид, постигането на групов консенсус е все така важно. След като отделните членове на екипа генерират своите уникални идеи, те трябва да бъдат събрани на едно място, за да ги дискутират и да изберат идеите, които ще бъдат използвани за намирането на решение на проблема.

При изграждането на връзки

Много аспекти на бизнеса изискват установяване и поддържане на тесни връзки с клиенти и потребители. Най-добрите продавачи могат да се похвалят с дълги списъци от хора, които вярват на тях и на техните препоръки.

Хубаво е да имате екип, които да гарантира, че клиентите ви винаги имат достъп до човек, който да отговори на техните въпроси и да разсее притесненията им, но това не може да компенсира нуждата от един човек, който да отговаря за изграждането на дългосрочни отношения с тези клиенти. Хората не се привързват към брандове и компании, те развиват връзки с други хора. Ако искате компанията ви да има лоялни клиенти, то трябва да имате служител или служитлеи, които да отговаря за ключови клиенти.

Този подход обаче носи със себе си и някои проблеми, тъй като фирмите се нуждаят от план за поддържане на тези връзки в случаи че отговарящият за тях служител напусне компанията. Добър начин да избегнете това затруднение е като възложите на служителя, отговарящ за тези контакти, да запознае вашите клиенти с други членове на екипа, които да могат да поемат щафетата от него, ако се създаде такава нужда.