Какво (не) знаем за децата на Алфа поколението
Наричат родените след 2010 г. Алфа поколение.
Лесно ще ги разпознаем. Те се научават да пишат на клавиатурата на компютъра, таблета или телефона още преди да могат да държат молив или химикалка в ръка.
Потапят се в дигиталния свят, далеч преди да влязат в истинския.
И след по-малко от 10 години вече ще са онези личности, които диктуват тенденциите, които движат света.
Кои са децата от Алфа поколението
На 3-годишна възраст те без проблем елиминират само с едно докосване на дисплея излишните съобщения и знаят как да нахранят животните от виртуалната ферма.
Нещо, което сериозно би затруднило повечето възрастни на около 70-80-години, които дори не знаят как да включат и изключат телефона си.
Децата от това поколение се научават да пишат на клавиатурата далеч преди да хванат в ръка молив, флумастер или химикалка.
Освен това сами избират музиката, която да слушат от мобилните устройства.
Когато говорим за технологии, тези деца на 8 години вече знаят повече от своите родители.
Малчуганите, родени след 2010 година и наричани Алфа поколение, са обект на изучаване от учените, демографите и дори търговците, които виждат в тяхно лице бъдещето на своите компании.
Според Алис Авалоне, дигитален етнолог и изследовател от обсерваторията BeUnsocial, това е първото поколение, чийто живот е пряко зависим и свързан с развитието на технологиите.
„Докато по-големите им братя разглеждат технологиите като инструмент, който да използват във всяка област от ежедневието си – за работа, информация и развлечения, за Алфа децата те са просто неразделна и естествена част от живота им. Те използват Skype, за да си говорят с баба и са свикнали да питат Alexa за прогнозата за времето. За тях физическото и виртуалното се сливат и границата между онлайн и офлайн общуването става все по-тънка“, обяснява експертът.
Бумът на бейби инфлуенсърите
Според специалистите тази безпрецедентна технологична инвазия в социалните мрежи е логично развитие след появата на Алфа поколението.
Тъй като тези деца не само играят, но и учат и си взаимодействат основно по този начин, напълно естествено е да се превърнат в своеобразни звезди в съответните мрежи.
Според различни класация, те са сред най-високоплатените ютюбъри в света. 4-годишният Райън от Тексас например, и неговият канал Ryan Toys Review има 15 милиона абонати с доход от 11 милиона долара годишно.
На 6 години децата от Алфа поколението не само играят в екип сложни игри онлайн, но и умеят да печелят пари от тях. Случаите на такива деца не са малко в световен мащаб.
Неслучайно производителите на играчки вече се ориентират към виртуални игри със своите най-популярни модели.
„Този тип игри са много популярни сред Алфа децата, защото са динамични, а не статични като преди. И позволяват контакт с други играчи, много подобен на онзи, който ние имаме в реалния живот. Също така героите в тези игри позволяват на децата да водят диалози, които някога те сами измисляха, докато играеха с куклите и количките си“, казва още Авалоне.
Тези деца често имат и виртуални любимци вместо истински, с които успяват да изградят силна връзка, благодарение на изкуствения интелект, досущ като с едно живо коте или куче.
Продължава на страницата на Новите родители













