Как да „рестартираме“ мозъка на децата?
Ако детето ви се оплаче, че намира за скучно всичко, което не е свързано с дигитализация, трябва да ви светне огромна червена лампа. Това означава, че мозъкът му е достигнал неестествени високи нива на стимулация.
Когато детето е свикнало да получава за много кратко време много разнообразна информация – игри, видеа, картинки, мемета, текстове, то е естествено да загуби интерес към всичко, което не е на екран. Това обаче не бива да ни успокоява, а напротив – да ни алармира, че нещо не е наред и че здравословното време пред екраните е отдавна преминато.
Затова е полезно да оставите на детето да му бъде скучно. По този начин то ще потърси начин да удовлетвори нуждата си от разнообразие, като отправи предизвикателства към въображението си. мозъкът ще е принуден да измисли различни средства, които да му доставят отново източник на забавления и разнообразие.
В парка не давайте на детето телефон. Много е тъжна картинката на дете, седнало на пейката и забило поглед в екран. Оставете го да изследва света около себе си. Нека си нацапа новите дрешки и обувки. Не му се карайте. Нека си обели веднъж колената от тичане. Не припадайте от ужас. Оставете го да бъде дете. Нека поиграе на магазин, да копае с пръчки пръстта, да мести охлюви, да изследва калинки и буболечки. Нека.
Всичко това е много по-полезно в сравнение с многочасовото втренчване в екрана.