Даването на обратна връзка понякога може да бъде доста трудно, особено когато тя не е особено положителна.

Работата на добрия лидер е да представи обратната връзка като един своеобразен подарък - като нещо полезно, а не като нещо, което кара човека да се чувства зле и да се съмнява в собствените си способности и възможности.

Има обаче няколко фрази, които винаги предизвикват негативна реакция от получателя на обратната връзка, независимо от това дали в тях е било вложено положително намерение или не. Трябва да избягвате тези фрази на всяка цена, ако не искате да бъдете разбрани погрешно.

Ето и няколко от най-често срещаните:

1. „Ако просто бяхте по- …“

Когато използвате тази фраза или някаква нейна разновидност, вие моментално губите вниманието на вашия събеседник и изглеждате арогантно и надменно. Няма вариант, в който тази фраза да прозвучи добре. „Ако просто бяхте малко по-добър“, „Ако просто бяхте малко по-умен“, са изказвания, които няма как да бъдат приети като конструктивна критика.

2. „Ако трябва да бъда честен…“

Тази фраза рядко води до положителни резултати. Хората, които започват своето изказване с предлога, че ще бъдат искрени, обикновено крият нещо.  Когато давате обратна връзка, старайте се да бъдете максимално честни, като разчитате на взаимното доверие между вас и вашия събеседник.

3. „Не се обиждайте, но…“

Тази фраза не трябва да бъде използване не само когато давате обратна връзка, но и в която и да било друга ситуация. Веднага щом кажете „не се обиждайте“, вашият събеседник разбира, че предстои да кажете нещо обидно.

3. „Трябва да направите…“

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.