Едва ли ще се изненадате от факта, че основната цел на един супермаркет е да ни накара да похарчим колкото се може повече пари. Мениджърите на магазините използват най-различни трикове, за да ни манипулират и да ни предразположат към харчене.

Подредбата на продуктите е един от тях. Вгледайте се по-внимателно и ще видите, че най-скъпите стоки са на рафтовете, които са на нивото на очите на клиентите. Това е така, защото се смята, че човек ще посегне към най-близкия, удобен и очевиден продукт, вместо да се заглежда много-много нагоре и надолу.

Малко по-евтините неща се намират на рафтовете над и под този на нивото на очите, а най-евтините са на най-долната лавица. Тази подредба се прилага особено често в секциите за млечни продукти.

Също така в супермаркетите слагат стоките, чийто срок на годност скоро ще изтече, по-напред, за да се продадат повече от тях. Така че ако ви трябва нещо по-прясно, ще трябва да се протегнете навътре.

Съветваме ви също така да внимавате със стоки, които очевидно са били опаковани няколко пъти (например сирена), защото вероятно срокът им на годност е съвсем близо или дори вече е изтекъл.

Източник: Мениджър Нюз