Правило № 1: Всяка добра реч пред публика трае между 20 и 30 минути.

Речите са голямо предизвикателство. Трудно е да се задържи вниманието на хората дори за 5 минути. Поколението на последните 20 години е в твърде голяма степен изложено на непрекъснатите информационни атаки на медиите и рекламата. Това доведе до дефицит на внимание. Хората с проблеми в концентрацията стават все повече, коментира сайтът Marketing.About.

Дори да имате зала с 50 души, дошли на вечеря, всички те имат много други възможности, освен да ви слушат. Отегчената част от публиката винаги може да извади смартфона си и да започне да сърфира.

Лекторите и специалистите в сферата на мотивационното говорене, също изпускат вниманието от контрол. Как може да бъде оказан ефект върху публиката?

Една от най-популярните и велики речи в американската история например е тази на президента Ейбрахам Линкълн. Ефектът й се дължи на умението да се съобщават големи идеи със сила и по предназначение. Речта е дълга само 278 думи. С нея Линкълн доказва, че словото не трябва да бъде дълго, а състоятелно. Дали този извод означава, че когато са ви оставили половин час можете да говорите 3 минути? Не. Това означава, че публичните лица не бива да бъркат задълбоченост с продължителност.

Когато повечето хора видят реч от една страница, често реагират интуитивно и казват, че толкова малко думи вероятно не биха оказали ефект или може би биха изглеждали несериозно и неуважително към публиката. Хората често бъркат като мислят, че от колкото повече страници се състои един документ, толкова по-важен е той.

Замислете се, в епохата на свиващото се внимание и телевизионния звук вече никой не се оплаква, че речта, която слуша, е прекалено дълга. Добрата реч е кратка, независимо дали става дума за представянето на нова концепция за реклама пред потенциален клиент, за представяне на компанията пред партньори или за съвети към стажанти и студенти. Тя е произнесена с емоция и внушава решителност. 

Източник: Мениджър Нюз