Децата звънят на горещи линии, притеснени за света
Броят деца, търсещи помощ относно притесненията си, се е увеличил рязко през последната година. Според една от големите благотворителни организации причина за това може да е фактът, че заради социалните медии децата получават все повече информация за случващото се по света.
Една от популярните горещи телефонни линии във Великобритания е провела 11 706 сесии с деца с чувство на мъчително безпокойство, което е с 35% повече в сравнение с данните за 2014 и 2015. От организацията казват: „Притеснителното е, че проблемът се задълбочава.” Само в последните 6 месеца са разговаряли с 6500 контакти, които посочват постоянното чувство за безпокойство като основна причина да се обадят – това означава, че за месец, или по-точно за 36 дни, се падат средно по 1000 обаждания.
Проучване показва, че все по-голяма част от децата и младите хора се тревожат за различни международни дела, като например референдума за оставане в ЕС, проведен във Великобритания, изборите в САЩ и конфликта в Сирия.
Увеличението се дължи на комбинация от лични и политически проблеми. Някои от младите хора говорят с психолозите и съветниците за проблемите от всекидневието си, а други посочват за основен източник на тревогите си притеснителните събития, които виждат в традиционните медии и социалните мрежи, свидетелстват от благотворителната организация.
Президентът на детската телефонна линия Естър Ранцен казва: „Когато виждаме снимки на плачещи и дезориентирани малки деца, изваждани изпод руините на домове, разрушени от бомби, всички се разстройваме. Но често не обръщаме внимание какво влияние имат тези истории върху младите хора.”
Тя казва, че фактът, че децата се обръщат към телефонната линия, им позволява да изразят притесненията си. „Понякога тези истории показват и свързани притеснения, които децата имат в собствения си живот, като например това, че са подложени на расистки тормоз в училище.”
Като ги изслушаме и ги успокоим, добавя тя, знаем, че ако имат други проблеми „като насилие или пренебрегване, самонараняване или кибертормоз, ще се обърнат отново към нас за помощ.”
Питър Уанлес, изпълнителен директор на организацията, казва:„Светът може да е плашещо място, но трябва да успокоим децата си, вместо да ги оставяме притеснени и изплашени. Нормално е децата и младите хора да се тревожат понякога, но когато са тормозени от постоянни страхове, които дават резултат в паник атаки и в нежелание да напуснат дома си, то тогава имат нужда от подкрепа.”
Деца на по 8 годинки вече са се свързвали с горещата телефонна линия, за да споделят страховете си, като момиченцата се обаждат седем пъти повече, за да търсят помощ за притесненията си, отколкото момченцата.
Важно е да се отбележи, че има и огромна промяна в начина, по който се ползва услугата. Повече от две-трети от потребителите комуникират със съветниците онлайн.
Националната телефонна линия за деца в България е на номер 116 111.
Източник: The Guardian
Публикувано от Новите родители. Още за радостите, тревогите и подвизите на родителството четете ТУК.