Продължителността на човешкия живот вероятно е ограничена до 115 години, твърдят американски учени.

В отделни случаи човек може да живее и по-дълго, но шансът да се намери дори един столетник на 125 г. са толкова малки, че на Земята трябва да живеят 10 000 пъти повече хора, отколкото сега.

Анализът, публикуван в сп. „Нейчър“, раздели учените – едни го поздравиха, а други го нарекоха мрачна пародия на научно изследване.

Средната продължителност на човешкия живот нараства постоянно от 19 век насам след откриването на ваксините, с подобряването на качеството на живот,  на медицинската помощ при раждане и успеха в борбата с рака и сърдечно-съдовите заболявания.

Нюйоркските учени са анализирали база данни за смъртността (Human Mortality Database) и данните за смъртността сред дълголетниците във Франция, Япония, Великобритания и САЩ, надхвърлили 110 г., разказва Би Би Си.

Според данните ръстът на очакваната продължителност на живота над 100 г. се забавя, а максималната възраст, до която човек може да доживее, остава непроменена през последните 20 години и нейният предел е 115 г.

Едно от малкото изключения е французойката Жан Калман, единствената дълголетничка, чиято възраст – 122 г., е потвърдена документално към момента на смъртта й през 1997 г. Досега никой друг не е доживял тази възраст.

Експерименти с животни в идеални за тях условия също сочат, че вероятно има предел на продължителността на живота.

Опитите за съществено увеличаване на живота би трябвало да включват не само борбата с болестите, но и със стареенето и с това, което се случва във всяка клетка на човешкото тяло. А това, според част от учените, изисква и промяна на генетично ниво.