На 76-годишна възраст британският астрофизик Стивън Хокинг почина в дома си в Кеймбридж, предадоха световните агенции.

"Дълбоко сме опечалени от смъртта на нашия любим баща. Той беше велик учен и изключителен човек, чиято работа и наследство ще живеят още много години", пишат децата му Люси, Робърт и Тим.

"Куражът и постоянството му, хуморът и блясъкът му, вдъхновяваха хора от цял свят".

Стивън Хокинг, роден на 8 януари 1942 г. в Оксфорд, заболява от амиотрофична латерална склероза на 21 години, а по-късно губи способността да говори в резултат на трахеостомия. Той е един от най-популярните учени на нашето време. Основните сфери, от които Хокинг се интересува са квантовата механика, теория на струните, космология. За постиженията си в областта на физиката получава множество награди, сред които – Едингтонов медал, награда Хюгс, награда Волф, златен медал на английското кралско астрономическо общество и други.

Сред най-популярните му книги са „Кратка история на времето“, „Черни дупки, бебета вселени и други есета“, „На раменете на гигантите. Най-значимите текстове в историята на науката“ и др. Въпреки тежкото си заболяване (амиотрофична латерална склероза), Хокинг надминава всички песимистични прогнози и очаквания и живее, посвещавайки се на науката  - истински пример за силата на духа, пред която няма никакви граници.