Трудно е да задържите най-добрите служители, а реално погледнато, няма причина да е така. Истината е, че много от грешките, които компаниите допускат, могат лесно да бъдат избегнати, пише Мениджър Нюз.

Когато правите грешки, най-можещите служители са първите, които напускат, защото те са хората, които имат най-много възможности за намиране на нова работа.

Няма как да задържите най-добрите си служители, ако те не са отдадени на мисията и идеите, зад които стои вашата компания. Според изследване, направено от CEB (Corporate Executive Board), една трета от служителите се чувстват  откъснати от идеалите на компанията, за която работят, и вече са започнали да си търсят нова работа.

Загубата на най-добрите таланти не е мигновена. Интересът им към работата плавно намалява, докато един ден не стигнат състояние на пълно безразличие и апатия.  Майклъл Киблер нарича този феномен „brownout“.

Киблер, който е отдал голяма част от живота си на изучаването на този феномен, обяснява, че „звездните служители“ са като падащите звезди, пламъкът им бавно изгаря и с времето губят страстта и ентусиазма за работа.      

„Феноменът Brownout е различен от burnout(прегаряне), защото служителите, страдащи от brownout не се намират във видима криза. Представянето им на работа изглежда напълно нормално:  работят добре в екип, трупат допълнителни часове, дават предложения по време на срещи и т.н. Въпреки това, през повечето време са тихи и мълчаливи, обременени от едно постоянно състояние на безразличие и апатия, и впоследствие губят напълно чувството си на ангажираност към работата.“, твърди Киблер.

За да предотвратите този феномен и да запазите най-добрите си служители, трябва да разберете кои техни действия допринасят за бавната загуба на интерес и ангажираност.

Това са част от най-лошите практики, които трябва да премахнете, ако искате да задържите най-ценните си кадри.  

1. Създавате много ненужни правила

Компаниите имат нужда от правила, за да работят ефективно, но тези принципи не трябва да бъдат късогледи и мързеливи опити за създаване на ред.  Без значение дали става въпрос за прекалено стриктна политика на присъствие или процедура за отчитане на разходите по служебните коли, само няколко излишни правила са достатъчни, за да нажежат работната атмосфера.

Чувството, че „Големият брат“ постоянно ги наблюдава, ще накара вашите служители да потърсят друга работа, където да бъдат по-свободни.

2. Държите се по един и същи начин с всички

Този подход може да бъде полезен в детските градини и в училищата, но работното място функционира по различен начин. Еднаквото отношение към всички показва на най-добрите ви служители, че колкото и добре да се представят, те винаги ще получават същото отношение, като техния колега, който едва дочаква края на работния ден.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.