Когато искат да убедят някого в нещо, хората обикновено се опират на личния си, емпиричен опит. И забравят да използват основните принципи на убеждаването. Кои са те, припомня Робърт Чалдини в книгата си "Психология на убеждаването". Той посочва и обобщава 

6 основни принципа на изкуството да убеждаваш

1. Взаимен обмен

Малък, симпатичен подарък или пък направена услуга засилват вашето влияние, както и желанието на другите да ви се отплатят със същото.

2. Авторитет

Всеки вярва на авторитети. Не случайно, почти във всяка реклама вече има знаменитости. Затова е важно да привлечете подкрепа от влиятелно лице.

3. Ангажименти и последователност

Важно е да показвате на хората логически как вашето предложение отговаря на житейските им ценности или потребности.

4. Дефицит

Колкото по-недостъпно е нещо, толкова повече се стремим към него.

5. Благоразположение

Всеки иска да се харесва на другите и затова е важно да се научите да виждате силните качества и добрите черти в хората, а още по-важно е да им показвате, че ги забелязвате. 

6. Социално доказателство

Повечето хора са с нагласата да следват лидери. И ако успеете да развиете в себе си лидерски качества, хората ще тръгнат след вас. А колкото повече ви последват, толкова повече ще се присъединяват към тях.

Бонус: Признавайте грешките си! Винаги! Честността е най-добрият начин да увеличавате влиянието си сред хората.

Източник: Little Things / Мениджър Нюз