Повтарящите се отрицателни мисли са в сърцето на депресивното разстройство. Но има три прости стъпки, които могат да намалят броя и силата на тези мисли. Поне така твърди професор Ханс Нордал, експерт по психологическа терапия. Ето кои са те:

1. Трябва да разберете, че “самонавиването” при черните мисли е не само загуба на време,  но и наливане на вода в мелницата на депресията

“Често бъркаме деструктивното черногледство и вглъбяване с разрешаването на проблема, но за съжаление и по правило съдържанието на отрицателните мисли е самокритично и себефокусирано. Лошото е, че център на фокуса са само отрицателните събития в живота или събития, които са приети за отрицателни.”

“Ние сме доста способни да развиваме тревожност и притеснения заради богатото си въображение. За съжаление нашите притеснения често се превръщат във факти”, коментира Нордал.

2. Фокусирайте се върху момента тук и сега

Включете се в други занимания от реалния живот, които да насочат мислите ви в положителна и конструктивна посока. Всичко, което не получава внимание и енергия от мисълта в един момент, ще изчезне постепенно от само себе си. Това се отнася и за черномислието. Спрете да го храните и то ще умре.