3 стъпки, които помагат при депресия

24 март 2019 г., 18:00
9209

Zivica Kerkez / Shutterstock

 

Повтарящите се отрицателни мисли са в сърцето на депресивното разстройство. Но има три прости стъпки, които могат да намалят броя и силата на тези мисли. Поне така твърди професор Ханс Нордал, експерт по психологическа терапия. Ето кои са те:

1. Трябва да разберете, че “самонавиването” при черните мисли е не само загуба на време,  но и наливане на вода в мелницата на депресията

“Често бъркаме деструктивното черногледство и вглъбяване с разрешаването на проблема, но за съжаление и по правило съдържанието на отрицателните мисли е самокритично и себефокусирано. Лошото е, че център на фокуса са само отрицателните събития в живота или събития, които са приети за отрицателни.”

“Ние сме доста способни да развиваме тревожност и притеснения заради богатото си въображение. За съжаление нашите притеснения често се превръщат във факти”, коментира Нордал.

2. Фокусирайте се върху момента тук и сега

Включете се в други занимания от реалния живот, които да насочат мислите ви в положителна и конструктивна посока. Всичко, което не получава внимание и енергия от мисълта в един момент, ще изчезне постепенно от само себе си. Това се отнася и за черномислието. Спрете да го храните и то ще умре.

3. Внимавайте с обичайните начини за разсейване от отрицателните мисли

Хората използват всякакви начини за отлвичане от отрицателните мисли, като телевизия, книги, алкохол, хазарт, компютърни игри и други. За известно време те могат да разсеят човека. Опасно е обаче само да се опитвате да отблъсквате негативните мисли.

“Ако непрекъснато се опитвате да не мислите за отрицателните неща, това създава обратен ефект, защото мозъкът трябва да следи за какво точно не трябва да мисли, а това всъщност са самите мисли, които вие се опитвате да избегнете”.

Psy Blog

Коментари