3 хранителни добавки срещу тревожността

03 май 2017 г., 17:10
2865

ChameleonsEye / Shutterstock

Според ново изследване следните три хранителни добавки са най-ползотворни при справяне с тревожността: пасифлора, кава и комбинации от L-лизин и L-аргинин. Анализът е бил публикуван в специализираното списание Nutrition Journal.

Добавките са имали умерен ефект, без да предизвикват никакви сериозни странични ефекти.

Анализът е проучил данните от 24 различни изследвания, които са тествали над 2000 участници.

Изследването също така е установило, че самостолятелно магнезият не е бил ефективен в третирането на тревожността.

Растението кава, от семейството на пиперовите, е от западния район на Тихия океан и неговите корени традиционно са били използвани за пиене като анестетик и със седативен ефект. Учените са открили, че самостоятелно кавата е намалила симптомите на тревожност при много от пациентите.

Пасифлората е била открита през 1569 година в Перу. В днешно време често се намира в комбинация с кавата и други добавки.

Всички изследвания на пасифлората са показали, че тя е наистина ефективна срещу тревожността.

L-лизинът и L-аргининът са незаменими амино киселини, които могат да редуцират хормоналната стрес-реакция.

Източник: Psy Blog

 

Коментари