4. Способност за вземане на информирано решение, основано на логиката. Да решаваш означава да знаеш какво да правиш на базата на наличната информация. Да можеш да реагираш бързо и ефективно чрез информацията, която имаш, е много важно, за да постигаш целите си.

5. Бързо и резултатно търсене в Google. Днес не е задължително да знаеш всичко, но е много важно да се ориентираш бързо и безболезнено в Google, за да откриеш това, което искаш да знаеш.

6. Основни умения по счетоводство и управление на парите. Факт е, че модерното ни общество е управлявано от постоянния обмен на пари. Финикийските знаци ни позволяват да имаме покрив над главата и храна на масата всяка вечер. Да знаеш как правилно да ги управляваш – да проследяваш и записваш разходите си и доходите, да спестяваш и инвестираш, е не само полезно умение по пътя към успеха, но и важно качество, за да оцелееш.

7. Ефективно общуване и преговаряне. Дай на хората в живота си информацията, от която се нуждаят, вместо да очакваш да знаят всичко. Това е основен принцип. Не опитвай да четеш мислите на други и не карай останалите да опитват да четат твоите. Повечето проблеми в семейството, приятелството, бизнес отношенията, започват с лоша комуникация. Говори честно.

8. Релаксация. Стресът води до влошено здраве, влошена способност да се вземат решения и лоша социализация, Затова, бъди внимателен и вземай почивка, когато ти е необходима. Забави темпото. Дишай.

9. Добре развито умение да се пише текст и да се оставят бележки. Писменото слово не си тръгва. Използва се всекидневно в работния живот и в личното време. Да знаеш да се изказваш писмено така, че останалите да те разбират добре, е от ключово значение. Ако записваме нещата, си помагаме да запомним какво чуваме, виждаме или четем, когато учим нещо ново или опитваме да запомним нещо специфично.

10. Създаване на връзки и контакти. Нетуъркинг. В свят, доминиран от постоянна иновация и обмен на информация, контактите създават канал, по който новините и идеите текат, споделят се, дискутират се и се усъвършенстват.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.