Информационна каскада

Хората са склонни да вярват на информацията, която преобладава в публичното пространство. Например, рядко се съмняваме в информацията от големите информационни канали, или е по-лесно да се съгласим с мнение, което споделят всичките ни приятели във Facebook.

Рационализация след покупката

Това когнитивно изкривяване понякога се нарича „Стокхолмски синдром на клиента“. След като купим нещо скъпо, сме склонни да търсим причини, че сме били прави в избора си. Никой не иска да си мисли, че е пръснал пари напразно.

Фундаментална атрибутивна грешка

Приписваме успехите на личните си качества и заслуги, докато неуспехите отдаваме на външни обстоятелства. Когато говорим за другите, използваме обратната логика. Техните победи ни изглеждат в много по-голяма степен късмет, докато загубите им отдаваме на личните им недостатъци.

Източник: Bright Side