11 стъпки към дълголетието

11 февруари 2019 г., 13:45
501

Shutterstock

От векове учените напразно се опитват да открият митичния извор, чиято вода мигновено спира процеса на стареене. Най-вероятно той завинаги ще си остане в детските приказки и холивудските филми. Затова пък изследователите не престават да търсят реални средства, които да допринесат за удължаване на живота.

Разбира се, нашите съвети няма да ви върнат младостта. Но те ще ви помогнат – и това е научно доказано – да укрепите здравето си и в някои случаи дори да удължите живота си с няколко години.

1. Забогатейте.

Ако имате много пари, ще бъдете в състояние да заплатите за най-доброто медицинско обслужване, за качествена храна и личен треньор, който да ви поддържа във форма. Както стана ясно от едно изследване на Лондонския университетски колеж, богатите имат по-високи нива на един специален хормон, който играе важна роля за продължителността на живота -ДХЕА или дехидроепиандростерон е хормон, синтезиран от надбъбречните жлези и главния мозък. Той подобрява паметта, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и увеличава продължителността на живота, особено при мъжете. 

Ето защо не е лошо отсега да помислите как да увеличите доходите си!

2. Заобикаляйте се с повече жени.

Група изследователи от Харвардския университет са установили, че мъжете, които са израснали в обкръжението на малък брой жени, умират по-рано от онези, прекарали детството си сред  множество представителки на нежния пол. Общуването с жени в ранна детска възраст увеличава вероятността мъжът да си намери надеждна партньорка за цял живот, което, както показват изследванията, влияе положително върху здравето (или просто нервната му системата е добре смазана овреме!).  

3. Пийте вино.

По-точно червено вино, защото в ципата на червеното грозде се съдържа вещество, наречено ресвератрол, което притежава свойството да предпазва организма от стареене, деменция, както и от диабет тип 2, сърдечни заболявания и инсулт. Освен ползите за здравето, виното ще се погрижи и за доброто ви настроение!

4. Правете по-често секс.

Редовният секс прибавя няколко години към живота. Изследване на Кралския университет в Белфаст, включващо хиляда мъже на средна възраст, показва, че онези, които често изпитват оргазъм, са с два пъти по-ниска смъртност от онези, които не се наслаждават на секса. Заслужава си да опитате да постигнете дълголетие по този приятен начин!

5. Използвайте всекидневно конец за зъби.

Освен че зъбите ви получават допълнителна защита против кариес, редовното им почистване с конец намалява вероятността от сърдечни заболявания, показва изследване. Редовната грижа за устната кухина предотвратява заболявания на венците, които може да доведат до възпаления и така рискът за сърцето да се увеличи. За правилния избор на конец и употребата му се консултирайте с вашия зъболекар.

6. Пейте.

Изследване, проведено от Университета „Джордж Вашингтон“, показва,  че хористите се радват на по-добро здраве, по-рядко ходят на лекар и са по-неподатливи на депресия от останалите. А учени от Лондонския университет са открили, че пеенето прогонва напрежението, повишава нивото на ендорфините, като освен това тренира сърцето, белите дробове, гръбначните и коремните мускули. Като имате предвид всички тези ползи за здравето,  помислете дали да не се запишете в някой хор или да си наемете учител по пеене!

7. Изпускайте парата.

Не е тайна, че потискането на агресията може да доведе до нежелан стрес. Стремете се да се освобождавате от натрупания гняв, за да щадите сърцето си. Учени от Стокхолмския университет са открили, че мъжете, които редовно изливат гнева си, са изложени на два пъти по-малък риск от инфаркт, отколкото онези, които го преглъщат и държат в себе си. Разбира се, далече сме от мисълта, че трябва да крещите за щяло и нещяло или да налитате безпричинно на бой. Ако имате нужда да изпуснете парата, намерете уединено място и без опасни последствия за себе си и околните, тропайте с крака, викайте и размахвайте юмруци на воля! Какво облекчение!

8. Наддайте на тегло.

Колкото и противоречиво да звучи, но няколко излишни килца може да помогнат за удължаване на живота според изследване на Портландския университет. Учените обясняват това с факта, че организмът на по-пълничките хора просто има повече резерви, от които се възползва в критична ситуация. Наистина добра новина за закръглените!

9. Занимавайте се с домакинска работа.

Жените, които се въртят в кухнята по 17 часа седмично, са изложени на 30 процента по малък риск да се разболеят от рак на гърдата, съобщава Британският център за изследване на рака. След изследването на повече от 200 хиляди жени в течение на 6 години учените открили, че умереното натоварване с домакинска работа като готвене, гладене и чистене предпазва от рак много по-успешно, отколкото другите видове физическо натоварване.

10. Вземете си котка

Изследователи от Института за изучаване на инсулта в Минеаполис  са открили, че котките по своята природа отнемат напрежението и безпокойството, като така потенциално намаляват риска от сърдечен пристъп на стопаните си с 30 процента. Но въпросът не е само в безграничната котешка любов, която помага на собствениците на котки да избягват сърдечно-съдови заболявания, причина за които е стресът. Колкото и да е чудно, мъркането на тези пухкави животни произвежда вибрации, които облекчават болката, подобряват растежа на костите и мускулите и спомагат за заздравяването на рани.

И ако тези съвети са ви малко, ето ви още един (който обаче е доста труден за изпълнение!):

11. Заселете се на гръцки остров.

Гръцкият остров Икария в югоизточно Егейско море е дом на най-големия брой хора в света, достигнали и надминали 90-годишна възраст. Тук почти една трета от населението е прехвърлила този впечатляващ рубикон. Изследователите свързват необикновеното дълголетие на островитяните с хълмистия релеф, който изисква всекидневно физическо натоварване, и със здравословния хранителен режим, включващ зехтин и разнообразни билкови чайове.

Автор: Цветелина Велчева по материали от  Mixstuff

Ключови думи:
Коментари