Комуникацията е трудно нещо. Без значение дали става дума за работа или не, важно е да научим тези психологически трикове. Те ще улеснят живота ни значително. Тук не става дума за злонамерено манипулиране на отсрещния човек с цел постигане на онова, което искате, а просто за подобряване на взаимоотношенията и цялостната комуникация, пише LifeHack.

1. Гледайте в очите на другия, когато получите неудовлетворителен отговор

Понякога не харесваме отговора на въпроса, който сме получили. Друг път просто не го разбираме. Вместо да повтаряте въпроса или да задавате друг, вгледайте се в очите на човека. Това ще го накара да се почувства притиснат и най-вероятно ще разясни допълнително какво е имал предвид.

2. Запазете спокойствие, когато някой повиши тон

Когато някой повиши тон, обикновено го прави от гняв. Нашето поведение също може да провокира подобна реакция (макар и неволно). Гневът бързо се разсейва и на негово място идва чувството за вина. Съответно човекът, повишил тон, обикновено е първият, който се извинява.

3. Седнете близо до агресора, за да избегнете атака

Ако отивате на среща и знаете, че ще сте в една стая с агресивен човек (и очаквате разговорът да се разгорещи или да бъдете подложени на негативна критика), седнете точно до него. Може и да се чувствате неудобно, но няма да сте единствени. Близостта кара хората да се чувстват неловко, което от своя страна ще смекчи нивото им на агресия.

4. Запомнете имената на всички, ако искате да сте популярни

Когато говорите с колегите, обръщайте се към тях с малкото им име, особено ако искате да бъдете популярни. По този начин вашият събеседник ще се почувства специален.

Вижте още на страниците на Мениджър Нюз.