Може да имате кафяви очи като майка си или дълги крака като баща си. Подобни неща са невероятни, като се замислим: наследили сме толкова физически черти от родителите си – но има още по-изненадващи неща, които може да сме взели от тях.

Нека видим...

1. Високите нива на холестерол

Много хора вярват, че високите нива на холестерол са свързани с това, което ядем. Ако искате да живеете дълъг и щастлив живот, трябва да ядете зеленчуци и плодове и да спортувате – така се смята обикновено.

Но понякога високите нива на холестерол зависят не от начина на живот, а от гените. Около един на 500 души имат специфичва генетична мутация, която води до натрупване на холестерол в кръвта. Хората имат високи нива на това вещество в кръвта дори да ядат само зеленчуци.

2. Мъжкият тип оплешивяване се предава по майчина линия

Един от гените, които играят роля в оплешивяването се намира в Х хромозомите. Мъжете ги наследяват от майките. Но не бързайте да я обвинявате за оредавящата коса. Има и други гени, които играят роля тук, включително и тези, които сте наследили от баща си. Факторите на средата също играят роля.

3. Успеха в училище

Когато майката се кара на детето за двойките в училище, тя често ще подчертае колко добра ученичка е била тя като малка – и в някакъв смисъл има право. 55 процента от добрия успех в училище се дължи на генетиката, убедени са учени. Хиляди гени са директно отговорни за това колко добре се справяте в училище. Ако родителите ви са постигнали големи успехи в образованието, имате страхотен потенциал.

4. Любовта към кафето

Пиете ли много кафе? Вината може да се крие в гените ви. Учени са провели сравнително изследване на хора, които не могат да живеят без кафе и такива, които могат. Оказва се, че втората група има определен набор от гени, което означава, че те абсорбират кофеина по-бавно. Това означава, че те не усещат определена нужда да пият кафе, за да получат прилив на енергия.

5. Диабет

Диабетът Тип 2 обикновено се развива при възрастните хора. Но понякога се случва при децата и юношите, които водят активен начин на живот. Това е резултат от генетична мутация, въпреки че непълноценното хранене също може да играе роля.