Насекомите из цял свят се намират в криза, сочат голям брой специални изследвания, които са установили драматични спадове в популациите им. Нов доклад по проблема твърди, че мащабите на процеса са всъщност много по-сериозни, отколкото са смятали учените досега. Така например, в национален резерват в Порто Рико насекомите са намалели с огромни бройки и, учудващо или не, това се е отразило на бройката на животните в резервата, които се хранят с насекоми, която също е спаднала значително. През 2014 година международен екип от биолози е изчислил, че популациите на такива насекоми като пчели и бръмбари са намалели с цели 45%.

Авторите на доклада изтъкват като причина за спада на популациите именно глобалните климатични промени. За същия период от време, в който процентът на биомасата е спаднал главоломно, средните температури в района са се покачили с 2.2 градуса по Целзий. Насекомите, които не могат да регулират своята вътрешна температура, са понесли много зле покачването на температурите и това се е отразило на тяхната адаптация и оцеляемост.