Първият тестови полет с екипаж на космическия кораб "Старлайнър" на компанията "Боинг" беше отложен малко преди старта, предадоха осведомителните агенции, като цитираха американската космическа агенция НАСА.

Това се наложи заради повреден клапан за освобождаване на кислород.

"Старлайнър" трябваше да бъде изстрелян тази нощ с ракета-носител "Атлас" от центъра Кейп Канаверал, щата Флорида, пише БТА. Астронавтите на НАСА Бари "Буч" Уилмор и Сунита "Суни" Уилямс, бяха заели местата си в кораба, преди да стане ясно, че изстрелването се отлага.

Следващ опит изстрелване на кораба няма да бъде направено преди петък,10 май, обявиха от НАСА, цитирани от Ройтерс.

Компанията планира да използва "Старлайнър" за транспортиране на астронавти до Международната космическа станция (МКС) в бъдеще, като алтернатива на капсулата "Дракон" на "Спейс Екс".

След като бъде сертифициран, апаратът на "Боинг" ще превозва до МКС  до четирима астронавти.

"Старлайнър" осъществи безпилотен тестови полет до МКС през май 2022 г. Първоначалният план предвиждаше космическият кораб да тръгне през юли 2021 г.

Мисията вече беше отлагана няколко пъти, първо заради проблеми след пристигането на МКС на руския изследователски модул "Наука", а след това и заради неизправности с оборудването на "Старлайнър", припомня ДПА.