Астрономи използваха телескопа „Хъбъл“, за да заснемат тази невероятна тройна галактическа система, наречена Arp 195. На снимката виждаме три галактики, които на практика не могат да разделят помежду си огромни количества от прах и газ.

„Тази система е включена в Атласа на странните галактики – списък, който показва някои от по-странните и невероятни галактики във Вселената“, казват учените.

Известна още като UGC 04653, LEDA 24981 и 2MASX J08535462+3508439, системата Arp 195 включва най-малко три галактически компонента.

„Наблюдението на времето с „Хъбъл“ е изключително ценно, затова астрономите не искат да пропиляват и една секунда – казват изследователите. – Графикът на наблюденията на „Хъбъл“ се изчислява с помощта на компютърен алгоритъм, който от време на време позволява на космическия телескоп да прави бонус снимки между по-дългите наблюдения“. И снимката на „враждуващата“ тройка галактики в Arp 195 е тъкмо такова изображение. Тя включва наблюденияия от камерата ACS на "Хъбъл", както и Sloan Digital Sky Survey (SDSS). Базирана е на данни, получени от четири оптични филтъра.

Според астрономите трите галактики от системата Arp 195 се намират доста близо една до друга. Сложното гравитационно взаимодействие между тях може да бъде оприличено на теглене на въже. Според учените космическата "борба" на трите галактики един ден ще приключи със сливането им в една.

Източник: Sci News