34% от хората в световен мащаб биха имплантирали микрочип в мозъка си, за да удължат продължителността на живота си. Една трета от потребителите смятат, че до 2030 г. биха се подложили на незадължителна операция, за да подобрят психичното си здраве. Това са данни от най-новото проучване на комуникационната група dentsu - „Ерата на приобщаващата интелигентност“.

Докладът изследва потребителските тенденции в дългосрочен план и дава прогнози как те ще оформят следващото десетилетие. Здравето и личното благосъстояние са ключовите теми в доклада и голяма част от потребителите споделят, че имат желание да започнат да употребяват технологиите, за да си осигурят добро здраве в бъдеще.

Проучването разглежда ефекта от пандемията и влиянието му върху по-бързото навлизане на дългосрочни тенденции, които засягат съвременните брандовете. Докато онлайн търговията расте, голяма част от физическите бизнеси ще продължат да се борят за видимост. Изследването установява, че 32% от потребителите с удоволствие биха се доверили на една компания за всичките си нужди, за да улеснят живота си - пазаруване, здравеопазване и финансови услуги. Това в същото време е приветствано с известен скептицизъм относно безопасността на личните им данни. 83% казват, че биха искали да имат по-голям контрол върху това как компаниите използват техните данни.

Проучването на по-младата аудитория дава представа за голяма част от бъдещите трендове.

Близо две трети - 64% - от хората между 18 и 24 години вярват, че традиционните концепции за идентичност като възраст, пол и раса ще бъдат излишни до 2030 г. Това ще означава, че брандовете трябва да се преориентират и да работят по-усилено върху сегментирането на своята целева аудитория, да намерят тези черти, с които тяхната аудитория се самоопределя, а не тези, с които ги определя обществото и да отразят този нов манталитет в своята комуникация, услуги и продукти.

Мария Грашнова, изпълнителен директор на dentsu за Югоизточна Европа 

Потребителското поведение на нашите пазари като България, Румъния и Хърватия се променя непрекъснато и много от тези тенденции се ускориха от събитията, които ни донесе 2020 г., коментира Мария Грашнова, изпълнителен директор на dentsu за Югоизточна Европа . "Това са дългосрочни тенденции, но брандовете трябва да ги разберат и овладеят от сега. Обсебени от краткосрочните резултати и мисълта за следващото тримесечие, не трябва да забравяме че подобни тенденции очертават дългосрочната ни визия. Разбира се, всички сме наясно, че само някои от прогнозите реално ще се сбъднат с напредването на технологиите и че винаги е възможно непредсказуемо явление да промени поведението на потребителите. Това проучване обаче ни дава насока кои са ключовите фактори, които ще определят очакванията на потребителите през следващите 10 години“, допълва тя

Целият доклад на dentsu за потребителските тенденции през следващото десетилетие можете да  видите ТУК.

Източник: Мениджър Нюз