Мъж получил електронно направление за хирург, но системата отчела, че е изпратен на гинеколог. Куриозът е показателен как работи системата за електронни направления. Всъщност проблемът е много по-сериозен и масов. От 1 юни вече не се приемат хартиени направления и това предизвика проблеми. Лекари, поликлиники и специалисти се оказаха неподготвени и на практика не можеха да работят. Така пациентите бяха връщани или не можеха въобще да получат лекарска помощ, предава БНТ.

От 1 юни личните лекари могат да ни изпращат на изследвания или преглед при специалист само с електронно направление. Проблемите обаче са много. В столичната 22-ра поликлиника например 20 от 30-те семейни лекари също не са могли да издават електронни направления. "Защото нямат направени ъпдейти на софтуера да работят по новия начин", обясни д-р Лили Иванова, управител на 22-ро ДКЦ.

В поликлиниката имаха и друг проблем - не успяваха да изтеглят от системата вече издадените електронни направления. "Личен лекар е записал преглед за хирург на пациент. Идва пациентът, казва си ЕГН-то, казва датата, на която е издадено направлението, съответно днешната дата, и му излиза направление за гинеколог", каза д-р Лили Иванова - управител на 22-ро ДКЦ.

Мъжът се върнал при лекаря да коригира направлението, но системата отново отчела, че е изпратен на гинеколог. "Предполагам, че проблемът е между "Информационно обслужване" и софтуерните разработчици на системата. Тоест продуктът, който ние ползваме. От нас каквото се искаше е направено", смята д-р Лили Иванова - управител на 22-ро ДКЦ.

От Информационно обслужване твърдят, че един от доставчиците на медицински софтуер не обновил продукта на клиентите си и това създало проблемите. От въпросната фирма заявиха, че голяма част от медиците можели да издават направления, но при промени в такъв сериозен мащаб винаги имало бъгове, които се отстраняват в рамките на деня.