Не убивайте комара – в него тече ваша кръв! Понякога сами правим така, че да привлечем кръвопийците… Природата е надарила това дразнещо насекомо с отлично обоняние – то притежава 70 рецептора, с които различава миризмите и обектите, които го интересуват, от няколко десетки метра..

Интересното е, че хапят само женските комари, докато мъжките са безразлични към кръвта - те се хранят с нектар и сок от растения. Има периоди, когато тези насекоми са вегетарианци, така да се каже, но това са моментите, в които те нямат яйца. В края на краищата, женският комар се нуждае от кръв, за да отгледа потомство – нужни са му някои протеини и ензими, които си набавя именно чрез човеката кръв.
Но често пъти и хората сме си виновни, защото сме станали доста апетитни за комарите – яли сме храна, която е привлекателна за тях. Кои храни и напитки ги привличат като магнит?

Бира

Любителите на пикници трябва да са внимателни – насекомите няма да се полакомят за човешка кръв, ако човекът пие плодов сок. Етанолът (етилов алкохол), изпускан от човешкия организъм в ултрамалки количества заедно с потта, може да послужи като сигнал за насекомото, че храната е сервирана. Има няколко изследвания на тази тема, сред които експеримент, публикуван в списанието на Американската асоциация за борба с комарите. Той доказва, че вероятността да бъдете ухапани се увеличава драстично, ако консумирате алкохол. А тези, които изпият халба бира – още по-често.

Сушени и осолени риби, пушени меса

Комарите просто жадуват да намерят "закуска" с тежка физическа миризма -колкото повече мирише на пот, толкова по-привлекателен е човекът за кръвопийците. А прекалено солените и висококалорични храни променят водно-солевия баланс в организма и увеличават изпотяването.

При интензивно спортуване или друг вид физически натоварвания човешкото тяло също излъчва пот, който е привлекателен за комарите. Затова, преди да излезете на открито, вземете душ – тези насекоми не се интересуват много от чистото тяло, а и околните хора ще ви бъдат благодарни.