Защо и колко вода трябва да пият децата и защо да избягваме минералната

18 септември 2019 г., 15:21
2239

Shutterstock

Коя е най-полезната напитка за утоляване на жаждата? Водата, разбира се! Не съдържа вредните подсладители на газираните напитки. Добре е да избирате филтрирана вода пред минералната, която е най-масовото предпочитание, но може да бъде вредна. По данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България консумацията на минерална вода се увеличава с 12-15 % годишно.  Консумацията на минерална вода с високо съдържание на флуор може да е опасна за здравето. Погрижете се децата ви да пият достатъчно вода, но най-добре от кранчето у дома с филтър за пречистване.

Колко вода трябва да пият децата?

Препоръчителните дневни дози са:

  • 5 чаши (1 литър) за деца между 5- и 8-годишна възраст
  • 7 чаши (1.5 л) за деца между 9- и 12-годишна възраст
  • 8 to 10 чаши (2 л) за деца над 13-годишна възраст 

Когато е много топло или детето ви спортува, необходимото количество вода се увеличава. При активна физическа дейност е много важно да не се дехидратирате, което води до главоболие и цялостен дискомфорт. Препоръчително е да се пият на често малки глътки в продължение на целия ден, а не голямо количество наведнъж чак когато почувстваме жажда.

Ето как вие и децата ви да пиете повече вода:

  • Носете винаги вода със себе си, когато излизате навън.
  • През лятото пъхнете бутилка заледена вода в плика си за обяд.
  • Дръжте бутилка вода в хладилника през лятото, а през зимата пийте топла вода или вода със стайна температура.
  • Ако пиете газирани напитки, сипвайте ги в малки чаши, за да не утолявате жаждата си с тях.

Плодовите сокове, които съдържа витамин C често се възприема като здравословен избор на напитка. Само че соковете съдържат прекалено много захар, консерванти и подсладители. В 250 мл ябълков сок от кутия се съдържат приблизително 6 чаени лъжички захар! А какво остава за газираните напитки! Ако изпивате например по едно кенче кока-кола на ден, доставяте 18 килограма захар към организма си на година!

Учените са доказали, че при деца на възраст между 4- и 12-годишна възраст, които изпиват 500 мл на ден плодов сок или газирани напитки, съществува два пъти по-голяма вероятност да имат наднормено тегло, което от своя страна води до редица здравословни проблеми.

Решението е просто - изберете водата!

Цветелина Велчева по материали от healthykids.nsw

Ключови думи:
Коментари