Британски изследователи проучиха влиянието, което наследствеността оказва на успеха в живота. Те разгледали резултатите от учебни изпити на двойки близнаци и изяснили, че генетичните фактори могат да обяснят около 60% от оценките. Резултатите от труда са публикувани в сп. Proceedings of the National Academy of Sciences.

В британските училища е задължително да се държат изпити по английски език, математика и природни науки на 16-годишна възраст. Учените взели оценките на 6653 двойки близнаци – както еднояйчни, така и двуяйчни, които споделят само 50 на сто от същите гени. Сравнението на учениците от двата типа позволило на екипа да изясни съотношението на факторите, които свързват наследствеността и възпитанието с успеха.

Освен бележките учените измерили с тестове 83 психологически особености на близнаците, включително интелектуално равнище, вяра в собствените сили, проблеми с поведението и здравословно състояние. Те се определят на 35-58% от наследствеността. Оценките обаче зависят от нея на цели 60%.

Учените отбелязват, че влиянието на гените върху изпитните оценки е свързано не само с интелекта, но и с други качества – както наследствени, така и придобити.