Ако си мислите, че бактериите от вътрешната ни флора просто седят пасивно и чакат да дойде следващото ядене, което сте избрали за вечеря, се лъжете. Оказва се, че те са изключително проактивни и между тях и не друг, а генетичния ни код, тече непрекъснат разговор. Ново изследване е открило, че специално химическо вещество, което се произвежда от добрите бактерии в храносмилателната ни система, има неочакван и необичаен ефект върху хромозомите в околните клетки. Според учените това откритие ще ни помогне да разберем по-добре връзката между диетата ни и развитието на едно от най-смъртоносните ракови заболявания в света, ракът на дебелото черво.

Екипът от института Бабрахам във Великобритания е открил, че ДНК на епителните тъкани в дебелото черво на човека съдържа необичайно висока концентрация на вещество, което играе ролята на епигенетичен превключвател, който включва и изключва гените. Оказва се, че нивата на това вещество са увеличени на само още едно място в човешкото тяло и това е нашия мозък. Резултатите имат сериозен потенциал за подобряване на разбирането как нашите гени се влияят от храната, която консумираме. Очаква се откритите механизми да хвърлят светлина за връзката между диетичните фибри и рака на дебелото черво.