Учени от Университета на Вирджиния успяха да установят за пръв път, че съществува връзка между отличителните черти на личността и имунната система на организма, пише IFL Science.

Опитите с мишки са показали, че имунната им система директно контролира онази част в мозъка им, която е отговорна за социалното поведение. По този начин налице са доказателства, че еволюцията на общуването може да е възникнала като резултат от развитието на имунитета.

В лабораторни условия били отгледани мишки с липсваща имунна молекула. При общуването с други животни, тези мишки показвали признаци на социален дефицит и поведение, подобно на аутизъм. Изследване с ядрено-магнитен резонанс установило, че при мишките  станала свръхактивна една част от мозъка, която управлява социалното поведение. Същият тип активност се наблюдава и при страдащи от аутизъм хора.

В момента, в който била инжектирана липсващата молекула, поведението на мишките станало нормално.

"Така успяхме да докажем не само, че има връзка между мозъка и имунната система, но и че част от нашето поведение и черти може да са еволюирали като резултат на реакциите на имунната ни система", завършват учените.