Изследването е използвало данни от 346 660 гимназисти в САЩ, като първите данни са били събрани през 1960 година. 81 912 от учениците са били проследявани в продължение на 11 години, а 1952 от тях са били проследени 50 години по-късно. Учените са отчели всякакви релевантни фактори като коефициент на интелигентност, личностни характеристики и социално-икономическия статус на семейството.

“Определени характеристики на учениците и на поведението им в училище се оказаха възнаградени в училище и са довели до по-високи учебни и социални резултати. Те, от своя страна, се оказаха статистически свързани с по-високия професионален престиж, завоюван като възрастни, и с по-високия доход”. Изследването обръща особено внимание на това, че в дадени ключови периоди от живота на детето и подрастващите някои поведения имат дългосрочни последици за целия живот на индивида.

Psy Blog