Японски учени успешно са провели експеримент за имунотерапия на рак с помощта на индуцирани стволови клетки iPS, предаде ТАСС, като цитира съобщение на университета в Киото.

В хода на изследването експертите създават имунни клетки с повишена способност да атакуват тъканите, засегнати от рак. След това те са инжектирани на болни мишки. В резултат е потвърдено, че при гризачите се наблюдават положителни промени, включително потискане на растежа на тумора.

Вид имунотерапия, наречена CAR-T, се използва за лечение на пациенти с рак на кръвта. При нея се отстраняват имунните клетки от тялото, програмират се да се борят с рака и след това се връщат обратно. Досега това можеше да стане само с клетките на самия пациент, но опитите на японски учени показват, че клетките iPS са подходящи и за този метод. Използването им ще намали разходите за лечение.

Клетките iPS при определено химическо въздействие могат да възстановят клетки от всякакъв вид, което на теория позволява създаването на тъкани за различни органи. Според немалко специалисти присаждането на такива клетки би могло да лекува и злокачествени заболявания.