Най-близката звездна система до нашата може би крие обитаема екзопланета, много подобна на Земята. Освен това обаче крие и особена тъмна тайна. Алфа Кентавър, която се намира едва на 4,37 светлинни години от Слънчевата система, e нашият най-близък съсед в Галактиката. Но изглежда, че една от нейните три звезди може би е станала жертва на “кражба” от междузвезден порядък.

Според ново изследване Проксима Кентавър, домът на известната екзопланета Проксима Б, не се е появила на сегашното си място заедно със своите спътници - Алфа Кентавър А и Алфа Кентавър Б. Представете си, че някога този свят съвсем не е бил най-близкия съсед на Слънчевата система в Космоса.

След като са моделирали симулации на орбитите на трите звезди за период от 10 милиарда години, екип е открил, че орбитата на Проксима Кентавър е била свързана с орбитата на Алфа Кентавър А и Б само в 74 % от случаите.

Ако трите звезди обикаляха всяка една от себе си в продължение на няколко милиарда години, е нормално да си помислим, че са родени като едно щастливо семейство. Според екипа има 25% Проксима да е била уловена от гравитационното поле на Алфа в определен момент от галактичната история, еони назад.