Погледнете нагоре! Този уикенд падат по 10-30 метеора на час!

19 октомври 2018 г., 14:46
1710

Орионидите могат да се наблюдават най-добре с помощта на бинокъл, извън населено място. Снимането е трудно, тъй като метеорите се движат с голяма скорост - около 240 000 километра в час. Снимка: Shutterstock

През идния уикенд ни очаква едно наистина ефектно нощно шоу!

Както без съмнение знаете, всяка година в периода между 2 октомври и 7 ноември нашата любима планета преминава през зоната на движение на Орионидите – метеорен поток, образуван от опашката на знаменитата Халеева комета.

А в нощта на 21 срещу 22 октомври е пикът на това прекрасно събитие. С други думи - очакват ни по около 10-30 метеора на час.

Орионидите носят името си от съзвездие Орион, в което се намира техният радиант – малко по-високо и вляво от ярката оранжева звезда Бетелгейзе. Скоростта на метеорите е около 240 000 километра в час. Орионидите са бели бързи метеори със следи, но се срещат и цветни – червени, синьо-зелени, жълти и оранжеви.

Уви, тази година условията за наблюдаване на орионидите не са особено благоприятени, много е възможно почти пълната фаза на Луната да освети силно небето и да не ни позволи да видим всички "падащи звезди".

И все пак - не забравяйте да си намислите желание!